Stolt Moa :D

Bestämde mig för ett par veckor sedan att åter försöka gå ner i vikt. Jag gick ner 20 kg på ett halv år för ett par år sedan, men pajade knät då. Men i alla fall, först slutade jag dricka cola (drack 1,5 liter/dag) och med power king för en månad sedan ungefär. I och med ett av dem svåraste besluten jag vart med om för snart 3 veckor sedan bestämde jag mig för att gå varje morgon, om bara så 20 minuter, men ochså att äta frukt mellan måltiderna. Det visar resultat med, för jag har gått ner 4.5 kg på två veckor genom att bara äta mellanmål och promenera på morgonen. Men det har fallit många tårar med. För vissa dagar har jag så ont att varje steg känns som en kniv genom benet. Det som hjälpt mig att fortsätta har vart vetskapen om att smärtan ska bli bättre ju mer jag kommer igång. Dock har en stukad fot och en andra fot trampad av en häst lett till mindre motion och mer vila.
 
Men till saken jag skulle skriva om. Jag lagade nyss middag till mig och pappa på hans 60 års dag. Grymt go och mättande mat som inte är onyttig. Det jag blev mest förvånad över var hur mätt jag var, för skulle det vart för en månad sedan hade jag ätit minst det dubbla. Tänk vad lite frukt kan göra mellan målen. Jag och pappa reflekterade över hur mkt mindre och bättre jag börjat äta. Bara maten i sig har gjort att jag är piggare. Men även om jag äter nyttigare generellt så har jag under de senaste veckorna inte unnat mig, har ätit glass och pizza med. Man måste få unna sig någon gång ibland med. Se bara mig, jag har gått ner över 4 kg på två ynka veckor.
 
Jag är så stolt över mig själv nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0