Kosten i fokus

Jag har brist på saker att uppdatera bloggen med nu när min motions nivå är uteblivande. Det enda jag har jag kan fokusera på nu med viktminskningen är kosten. Men jag orkar aldrig skriva varje dag vad jag äter.
 
Efter mina problem med magen var jag tyvärr tvungen att börja äta lite sämre mat ur viktminskningsperspektiv för att inte få allt för ont. Nu när magen är något bättre så kan jag försöka få bättre ordning på maten. Vilket jag tyvärr har jobbigt med av ren lathet. Sedan kan jag ju inte laga mat själv i mitt tillstånd så pappa gör det och han kanske inte har samma kolll som jag vad jag vill ha och behöver i matväg. Vi planerade för någon månad sedan att planera maten vecka för vecka, men det passar väl kanske inte in i våra liv då vi mer tar dagarna som de kommer. Man måste inte planera varje måltid för att gå ner i vikt utan vid varje måltid välja det bättre alternativet. Men självklart fungerar det för många. Man får helt enkelt hitta sina egna metoder för att hålla uppe motivationen och inte tröttna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0