Mesig mat?

Tänkte höra med er om en sak eftersom jag har inflammation i magen med typ skrubbsår får jag jätteont ibland när jag äter. Läkaren sa till mig att äta mesig mat och väldigt långsamt. Men jag har brist på fantasi när det kommer till mat man kan göra som är enkel att bryta ner för magen, inte kryddstark osv som är gott. Någon av er som har tips på så kallad mesig mat som smakar gott? 
 
Eftersom min mage är som den är just nu har jag även haft fundering på att köra på shakar en vecka till magen ska vara lite mer läkt för att kanske slippa smärtan. Shakar är annars inget för mig för jag faller lättare tillbaka i gamla vanor efteråt. Men just nu känns det som det kan vara ett bra alternativ åt mig. 
 
Tyvärr påverkar ju hela mitt matintag av magen till det negativa, ibland måste jag kanske välja det mindre nyttiga alternativet bara för att slippa ont i magen. Dessutom får jag inte i mig tillräkligt med mat heller på en dag, det jag ska ha på en dag kanske jag får i mig på två dagar. Men det kommer väl ju mer magen läker. 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Huga! krya på dig! tyvärr har jag inga tips för "mesig" mat... testa barnmat kanske? de har väll lite krydda och är snälla mot magen..

Svar: Tack :) Hm, det var ingen dum ide, men tror jag ändå försöker hålla mig till "riktig mat" :)
onlymyloss.blogg.se

2013-11-06 @ 08:43:52
URL: http://xn--sjuttiotv-e3a.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0