Bra hajk, dåligt avslut.

Nu är hajken över och trots halvbra väder har det varit mysigt. Att paddla var inte alls så ansträngande som jag trodde. det jobbigaste var att lyfta båtarna ur vattnet och sedan i när vi var tvungna att korsa land. Tre pers packning låg ju i med. dessutom var det ett ställe där vi var tvungna att dra dem upp för 50 m lång uppförsbacke, vilket var lite tugnt. Väl framme slog vi läger på en supermysig och rofylld plats.

Tyvärr kunde jag inte gå tillbaka med dem andra. Fick vänta på ambulans i ösregn i stället. Ryggen och benet som spökar. Eftersom det var en bit till bilväg och dålig terräng vi brandmänn komma med. Usch vad tung jag kände mig när brandmännen var svettiga vid ambulansen. Men det var ca 800 meter 6 männ bar mig i dålig terräng så kanske inte då konstigt. Jar förresten aldrig frusit så mycket dom när jag kom till akuten i hela mitt liv, fick två varma filtar och varmt dropp för att jag var så kall.

Nu ligger jag i alla fall på sjukhus och hoppas benet börjar fungera snart så jag kan komma hem och komma igång igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0