Do or do not.

I min header har jag ett motto som passar bra till det här med viktminskning. Do or do not, there's no try. Hittade det på en kylskåpsmagnet på Liseberg. Själva meningen med det är att antingen gör du det och går in helhjärtat eller så gör du det inte. Går man in i viktminskning med tanken jag ska försöka att gå ner. Klart att misslyckandena och fallet tillbaka står runt hörnet eller är en hack i häl redo att ta dig i sina armar. Flertalet har jag gått in i viktminskningen halvhjärtat men resultatet var jojobanting. Jag gick in för att gå ner i vikt för några år sedan, men mest för att mina kompisar gjorde det, jag gick ner 20 kg på 3-4 månader, då gjorde jag det för att jag tyckte det var kul och ett bra tidsfördriv. Men det var inte helhjärtat så när jag skadade mig och livet slog mig i ansiktet gång på gång föll jag tillbaka. Skillnaden denna gången är att jag går in för detta för mig själv och för att jag måste ta vara på livet. 
 
Man kan inte anpassa livet till en själv utan måste anpassa sig till livet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0