Mitt sätt.

Jag hade tänkt gå en lugn promenad igår, men icke. Min nervsmärta var värre än värst på eftermiddagen/kvällen och då vet jag att det inte är någon ide att jag anstränger mig mer än nödvändigt.
 
Har fått frågan om hur jag gjort för att lyckats gå ner dem kilon jag faktiskt gått ner. För det första var jag tvungen att fokusera på saker och personer som var posetiva för mig, vilket ledde till ett jobbigt val. Var min smärtpsykolog som sa till mig. Men först i och med det valet var jag redo att ta tag i mig själv och gick ner i vikt även om jag försökte lite innan utan framgång. Men de största skillnaderna är att jag äter 5 gånger om dagen istället för 3 gånger vilket gör att jag äter mindre portioner vid lunch och middag. Anledningen är att jag håller igång ämnesomsättningen hela dagen. Jag försöker även gå minst 30-45 minuter om dagen i rask takt. Har gått så ofta jag klarat och det har gett resultat.
 
Det jag behövde var att prata med psykolog om vad jag vart med om hela mitt liv, jag kan säga att det hjälpte. Jag rekomenderar även andra som kämpar med viktnedgång att gå till psykolog då det är bevisat att de som är överviktiga är det av en psykologisk anledning med, någonting som hänt i ens liv som man inte pratat om.
 
Men efter psykologen behövde jag bara äta oftare och gå promenader så ofta jag kan.

Kommentarer
Postat av: sanna

vad duktig du är tjejen. blir så glad av att läsa om tjejer som inte tar det som en ursäkt " jag är sjuk så jag kan inte " klart man kan, men man får ta det steg för steg. du ska vara jättestolt att du vill din kropp väl och att du gör så gott du kan. massa lyckönskningar och kramar till dig.

2013-09-15 @ 18:24:13
URL: http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se
Postat av: Marie

Såg detta inlägg nu :P

Vad äter du på ett ungefär om dagen då? =)

2013-09-22 @ 20:35:00
URL: http://mariesodermyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0