Sjukhus igen

Jaha, då har jag legat på sjukhus igen. I torsdags natt pajade ryggen och det var bara att ringa ambulans då min kropp även stänger av benet och urinblåsan när smärtgenombrotten kommer. Kom i alla fall hem igår och jag kan nog tacka mina 8-9 km powerwalks och de innan dess för att jag har återhämtat mig förvånadsvärt bra denna omgången. Kan skriva hur mycket skit om vad som hände på sjukhuset, ibland måste man ta extremt mycket för att få bra vård, sjukt att det funkar som det gör ibland. 
 
Fick höra från min smärtsjukgymnast förra veckan att jag kommer alltid måste vara försiktig med min rygg och inte lyfta tungt. Dessutom kommer jag få räkna med att jag kan få dessa kraftiga bakslag. Dock bör jag kunna öka längden emellan. Precis samma sak sa sjukgymnasten på sjukhuset igår. Känns som mitt liv fallerar lite, mitt drömliv går lite i kras. Men det är bara att ta nya tag och planera om livet och göra förändringar att komma så nära mina mål som möjligt. Shit happens. Men jag ska göra det jag vill, men måste bara göra småförändringar på vägen för att nå dit. 
 
Som ni förstår blev det ingen vägning förra veckan. Mer än tjuv vägningen då, visade ett kg upp på tisdagen. Var då tvungen att mäta med, visade två centimeter mindre. Så, antagligen gjorde promenaderna och värmen att jag samlade på mig vätska då jag även svullnade upp lite, samt fick lite muskler samtidigt som jag tappade fett. Känns grymt efter att jag mätt mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0